Виробництво шин від А до Я або повний цикл від компанії Continental

Про те як народжуються автомобільними шинами Continental від прототипу і до масового виробництва повідала світові компанія Continental AG.
 
Для випуску черговий шини в компанії Continental (Континенталь) проробляється величезний і тривалий обсяг робіт. Основні ролі в цьому процесі належать не тільки розробникам, але і професійним водіям випробувачам. Останнім відводиться така роль, як тестування поведінки шин в реальних умовах.
Наприклад, для того щоб виміряти гальмівний шлях, пілот розганяє авто до 100 км / год, після чого різко активує педаль гальма. В цей час, система датчиків, встановлених на автомобіль, заміряє траєкторію гальмівного шляху з точністю до сантиметра і передає розраховані дані на дисплей водія.
 
Для випуску нової моделі шини команда з хіміків технологів і технічних фахівців об'єднують свої напрацювання для створення оптимальних рішень. Спільно розробляються початкові варіанти малюнка протектора шини. Перші випробування шини проходять в лабораторних умовах і при неодноразовому комп'ютерному моделюванні. Потім шина тестується в реальних умовах на випробувальному полігоні. Велика частина часу і зусиль відводиться на віртуальне моделювання та отримання об'єктивних даних. Для того щоб підтвердити цінність нових ідей і розробок потрібні фактичні результати вимірювань і суб'єктивні висновки водіїв-випробувачів. Ось чому кожна нова модель проходить численні випробування різних малюнків протектора, дозволяючи визначити плюси і мінуси конкретних зразків.
 
На першому етапі випробування покришка представлена в НЕ вулканізованої вигляді. Малюнок протектора даних прототипів шин нарізаний вручну або роботами. Число прототипів нарізаних вручну іноді може досягати 800 штук і вже з них вибираються кращі малюнки. Далі вони вдосконалюються, модернізуються, проходять додаткові тести і випробування, поки не буде виведений малюнок протектора, що підходить для серійного виробництва і виготовлення першої прес-форми. Тимчасові інтервали нарізки протектора займають у фахівців: для літньої покришки до 6 годин, для зимового малюнка до 40 годин. Не дивлячись на те, що процес нарізки займає багато часу, він більш ефективний і економічно доцільний, ніж використання прес-форми.
 
Другий етап - це випробування нових шин на сучасному тестовому полігоні компанії Contidrom (Йеверсене, Німеччина). Починаючи з 1967 року (рік заснування) і по теперішній час полігон постійно вдосконалюється, відповідаючи сучасним запитам до шин і автомобілів. 160 га площі дає можливість спроектувати будь-яку дорожню ситуацію для проведення випробувань. Наприклад, на ділянках траси, що включають різний дорожнє покриття, в тому числі і повністю поливають водою, пілот може розвивати швидкість автомобіля до 250 км / ч. Тримати Contidrom в робочому стані допомагають штат співробітників (близько 60 осіб), серед яких водії-випробувачі, інженери, технічні фахівці, механіки, пожежники та інші.
 
Автомобілі, на яких виробляються випробування шин, цілеспрямовано підбираються випробувачами. Як правило, основний критерій вибору авто лежить в максимальній нейтральності та передбачуваності шасі автомобіля при досягненні найвищих обертів. Останнє впливає на якість отримання даних вимірів не перекручених якістю шасі. Для отримання середніх статистичних результатів і виключення випадковостей випробування проводять кілька разів. Так само кожна випробувана шини до початку тестів проходить обкатку тривалістю 500 км.
 
За типом отримання даних випробування можна розділити на суб'єктивні і об'єктивні. Суб'єктивні дані отримують, виходять із зауважень і оцінок водія випробувача. У цю категорію потрапляють такі показники як керованість автомобіля на конкретних випробовуваних шинах при русі по сухій і мокрій поверхні, рівень шуму і комфорту.
 
Стандартні об'єктивні випробування будуються на даних, які можна виміряти:
- зчеплення шин з дорогою при русі по мокрій поверхні, як по прямій траєкторії, так і в повороті
- гальмівні характеристики покришок на сухій поверхні
- стійкість до зниження експлуатаційних характеристик
- випробування на придатність шини до експлуатації в зимових умовах.
Завдяки двом цим типам випробувань творці отримують повне уявлення про шину.
 
Випробування зимових шин, не дивлячись на застосування стандартизованих процедур, вимагають великих витрат. Припустимо, фахівці щорічно проводять понад 60 тисяч додаткових вимірів при випробуванні шини на "зрушення з місця на снігу". Загальна довжина гальмівного шляху досягає 800 км, якщо скласти всі ці дані при випробуванні "гальмування до повної зупинки зі швидкості 100 км / год". Випробування шин на стійкість входження в повороти налічують приблизно 18 тисяч засніжених і зледенілих поворотів, що дорівнює приблизно 700 км. Виходячи з цього, не залишається сумнівів, чому випробування за часом розтягуються на багато місяців, а часом і роки.
 
На той випадок, якщо несприятливі погодні умови не дозволяють провести випробування на основному полігоні Contidrom, випробування завершують на інший схожою трасі компанії. Такі траси знаходяться в Іспанії, країнах Азії та США.
Зазвичай, нові моделі шин Continental до виходу в серійне виробництво проходять приблизно 25 мільйонів км випробувань в рік, що еквівалентно 625 колах планети Земля.

loader