Тести зимових шипованих шин 175/65 R14

(За даними журналу "За кермом" 2009/09)

Сергій Мішин
За кермом 2009/9

У перший місяць осені ми починаємо традиційну серію тестів шин до майбутньої зими. Про новинки в наймасовішою розмірності 175 / 65R14 розповідає Сергій Мішин.

Оскільки шиповані і нешиповані шини в цьому тесті приміряла машина з ABS (сучасному автомобілю цю систему покладається мати), від гальмувань з блокуванням коліс ми відмовилися. Однак «міра ваги» об'єктивних вимірів і суб'єктивних оцінок в підсумковому результаті збережена: 75 і 25 відсотків відповідно. Температура під час тестів не опускалася нижче 10 градусів морозу.

У «шипах» на верхню сходинку подіуму (931 бал) вкотилась новинка фінських шинників - HKPL 7 (найдорожча в тесті). Вона ж своїми результатами задала планку іншим учасницям тесту. На другій позиції - BFGoodrich g-Force Stud - російський продукт компанії Michelin з досить високим співвідношенням ціна / якість: 3,20. (До речі, ми відмовилися від поділу шин на дорогі й дешеві, оскільки дуже часто конкретні ціни залежать від часу і місця покупки, та й читач зможе вирішити це питання для себе без нашої підказки).

Третім виявився дуже популярний у росіян бренд - Gislaved Nord Frost, за спиною якого стоїть концерн «Континенталь». .Шіна п'ятого покоління - вже справжня «німкеня»: розроблена і виготовлена в Німеччині. Мабуть, тому і недешева (ціна / якість - 3,49). Впритул до неї, набравши 900 балів і тим здобувши наші наполегливі рекомендації, розташувалася корейська новинка - Kumho I'ZEN KW 22. Серед інших її переваг - привабливе співвідношення ціна / якість: всього 2,61.

На п'ятому місці (але все ж з високим результатом у 885 балів) японська Toyo OBG2S, ще одна новинка. Поступається трохи, але коштує дорожче, тому і співвідношення ціна / якість у неї трохи вище - 2,77.

Шосте місце, підтвердивши торішній успіх, зайняв вітчизняний «Кордіант». Ці шини відрізняються найвигіднішим для покупця співвідношенням ціна / якість: 2,44.

Тільки сьомого місця удостоївся Goodyear Extreme, хоча шини дуже непогані. Але вартість не по рангу: співвідношення ціна / якість - 3,67.

Восьмий і дев'ятий - «льодовий крейсер 5000» від Bridgestone (860 балів) і Pirelli Winter Carving Edge (857 балів), що продаються помітно дешевше, а тому більш вигідні по співвідношенню ціна / якість - 3,26 і 3,15 відповідно.

Замикає десятку Maxxis Presa Spike, розроблена в Тайвані і зроблена в Китаї. Її головна перевага - помірна ціна. Співвідношення ціна / якість - 2,71.

«Нешіпи» на цей раз представлені торішніми новинками брендів top five (за винятком Pirelli), які розбавлені ще більш дорогими Nokian і зовсім недорогими Maxxis і Cordiant.

Попереду опинилися чотири супершіни практично однакового рівня, який ми позначили як «настійно рекомендуємо».

Перша - СontiVikingContact 5. Набрала 936 балів, але дорогувато: ціна / якість - 3,74. За нею з 925 балами Michelin X-Ice другого покоління. Третє місце у HKPL R, як завжди, найдорожчою шини (ціна / якість - 4,34). Четвертий - Blizzak WS 60 компанії Bridgestone з дуже хорошим результатом і помірною для іменитого бренду ціною. Ціна / якість - 3,38.

Трохи слабкіше першої четвірки виявилася шина Goodyear Ice Navi ZEA: 890 балів і п'яте підсумкове місце - гідний результат. Співвідношення ціна / якість - 3,60, тобто привабливіше, ніж у моделей, що зайняли перші три місця.

Шоста і сьома - Maxxis Presa Ice і Cordiant Polar SL. Тим не менше 881 і 874 бали - це рівень хороших шин, при тому, що ціна / якість - 2,72 у «тайванців», а у «росіян» ще більш апетитне - 2,40.

Шини тестували Антон Ананьєв, Вадим Корабльов, Юрій Курочкін, Євген Ларін, Антон Мішин, Андрій напоумити, Валерій Павлов і Дмитро Тестів.

Редакція дякує за технічну підтримку все шинні компанії, які надали свою продукцію на тестування.

ШИПОВАНІ ШИНИ


10 місце: Maxxis Presa Spike
Місце виготовлення: Китай
Максимальна швидкість: Т / 190 км / год
Малюнок і глибина протектора: спрямований, 9,5 мм
Маса шини: 8,5 кг.
Співвідношення ціна / якість: 2,71

На льоду зчіпні властивості дуже слабкі. Результати гальмування і проходження крижаного кола найнижчі в тесті, в розгоні теж не сильна.

За сніг чіпляється ненабагато краще: гальма слабкі, розгін найповільніший, швидкість на переставке невисока, практично як у Toyo. На засніженій дорозі шини занадто різко реагують на зміну глибини снігу і поява колії: автомобіль норовить піти в сторону. У повороті заважає яскраво виражена недостатня обертальність, причому навіть на низькій швидкості. При невеликому перевищенні виникає сильний знос передньої осі. Поведінка автомобіля нервове; щоб надійно керувати ним, потрібно значно знизити швидкість. При троганье в глибокому снігу колеса прагнуть закопатися, тому додавати газ потрібно акуратно. Добре йдуть тільки з буксуванням, повертають неохоче.

Котяться трохи гірше середнього, однаково з Gislaved і Kumho. За курсової стійкості на асфальті нагадують літні шини. Гальмують краще за всіх. На нерівностях стрибають, передають різкі поштовхи, сверблять на рівному асфальті. Видають сильний шум на швидкості від 20 до 60 км / ч, який з розгоном посилюється.

Ошипувати акуратно, різниця в виступання шипів - 0,3 мм, але, мабуть, зайве заглиблені.

Плюси: Кращі гальма і курсова стійкість на асфальті.

Мінуси: Слабкі гальма на льоду і розгін на снігу, погані поперечні зчіпні властивості на льоду і снігу. Є зауваження до керованості, курсової стійкості на засніженій дорозі, рівню комфорту.

Рекомендуємо тільки для асфальтових доріг, місцями вкритих снігом і льодом.



9 місце: Pirelli Winter Carving Edge
Місце виготовлення: Туреччина
Максимальна швидкість: Т / 190 км / год
Малюнок і глибина протектора: спрямований, 9,1-9,8 мм
Маса шини: 7,4 кг
Співвідношення ціна / якість: 3,15

За лід тримаються своєрідно - поперечні зчіпні властивості найкращі, гальма і розгін - відверто слабкі.

На снігу ситуація трохи краще, але поперечні зчіпні властивості також середні, розгін і (особливо) гальма залишають бажати кращого. На засніженій дорозі автомобіль сильно нишпорить, «впирається» в сніг, чинить опір всіма колесами так, ніби шини спущені. У повороті поведінку зрозуміле, передбачуване. Нагадують в цьому BFGoodrich, тільки вимагають трохи більших кутів повороту керма. Кучугури можна долати лише ходом, троганье можливо внатяг або з невеликою пробуксовкою. Назад вибираються невпевнено.

Котяться краще середнього, сприяючи стриманому витраті палива. На асфальті незвично для «Піреллі» змушують автомобіль плавати передньою віссю, на кермі відсутній чіткий «нуль». Гальмують слабо, нарівні з «Нокіа».

Передають на кузов всі нерівності. Шум несильний, повністю стихаючий після 70 км / ч.

Ошипувати погано: розкид виступанія шипів дуже великий - 1,5 мм.

Плюси: Кращі поперечні властивості на льоду, зрозуміла керованість, скромний витрата палива, низький рівень шуму.

Мінуси: Слабкі гальма на снігу і на асфальті, а також поздовжні зчіпні властивості на льоду, низька прохідність в глибокому снігу; зауваження по плавності ходу і курсової стійкості на засніженій дорозі.

Рекомендуємо в першу чергу для доріг, лише частково покритих снігом і льодом. Вибір тих, кому небайдужий витрата.



8 місце: Bridgestone Ice Cruiser 5000
Місце виготовлення: Японія
Максимальна швидкість: T / 190 км / год
Малюнок і глибина протектора: спрямований, 9,8-10,2 мм
Маса шини: 8,2 кг
Співвідношення ціна / якість: 3,26

На льоду ці шини відверто слабкі. Гальмують і тримають курс гірше середнього, рушають і розганяються дуже слабко. За сніг, як і «Піреллі», тримаються трохи краще. Поперечні зчіпні властивості на битій снігу - найслабші в тесті. Розгін млявий, а гальма середні. На засніженій прямий відчутно підвищений опір. Машину тягне в сторону більш глибокого снігу, нишпорить задок. З невеликим газом машина йде рівніше.

У повороті поведінку ліниве, реакції запізнюються, що не має до швидкої їзди. При скиданні газу на дузі машина норовить зірватися в неприємно різкий занос.

У глибокому снігу автомобіль веде себе покладливо - легко рушає, добре йде, запросто маневрує, що не заривається.

Котяться гірше середнього, тому витрата палива підвищений. На асфальті злегка плавають в межах смуги. Гальмують гірше середнього. Підстрибують на нерівностях, передають вібрації на кермо і підлогу кузова. На твердому покритті чутно, як гуде протектор, особливо сильно при 100--110 км / ч. Ошипувати погано, розкид виступанія - майже 1 мм. Значна частина шипів надмірно заглиблена.

Плюси: Хороша прохідність в глибокому снігу, зручне управління гальмуванням.

Мінуси: Дуже середні зчіпні властивості на льоду, розгін і поперечні зчіпні властивості на снігу; високий рівень шуму.

Рекомендуємо в першу чергу для засніжених і частково зледенілих доріг.




7 місце: Goodyear UltraGrip Extreme
Місце виготовлення: Польща
Максимальна швидкість: T / 190 км / год.
Малюнок і глибина протектора: спрямований, 9,3-9,9 мм.
Маса шини: 7,6 кг.
Співвідношення ціна / якість: 3,67

За лід чіпляються невпевнено - розганяються слабше інших. Гальмування трохи краще, проте до середнього рівня не дотягує.

За результатами на снігу показали близькі до середнячкам: розгін і швидкість переставки середні, а гальма, на жаль, ближче до найслабкіших. На засніженій дорозі машина нишпорить, вимагаючи постійного коригування. Швидкість входу в слизький поворот обмежена зносом передньої осі, на дузі перехідним в занос. Кути повороту керма завеликі, управління вимагає випереджаючих дій. У глибокому снігу троганье і рух невпевнене. Назад вибираються ще гірше.

Котяться трохи краще середнього, сприяючи скромному витраті палива. На асфальтовій прямій тримаються рівно: допомагає «щільний» кермо з чітким середнім становищем. Гальмують краще середнього.

Похибки дорожнього полотна добре крадуть. Сверблять на дрібних нерівностях, шумлять в діапазоні 20-60 км / ч.

Шипи встановлені недбало, частина їх надмірно виступає, що негативно позначається на довговічності.

Плюси: Гарні курсова стійкість на асфальті і плавність ходу, зручне гальмування, помірний витрата палива.

Мінуси: Слабкий розгін на льоду, неважливо гальмують на снігу.

Рекомендуємо насамперед для засніжених і частково зледенілих доріг. Підійдуть тим, хто намагається економити паливо.

6 місце: Cordiant Sno-Max PW-401
Місце виготовлення: Росія.
Максимальна швидкість: Т / 190 км / год.
Малюнок і глибина протектора: спрямований, 9,8-10,0 мм.
Маса шини: 7,5 кг.
Співвідношення ціна / якість: 2,44.


Сильні на льоду. Гальмують дуже добре, результати розгону і «тримання» кола вище середніх.

За сніг чіпляються теж впевнено. Дуже гарне гальмування, середній розгін, а поперечне зчеплення на битій снігу трохи гірше середнього. На свіжому снігу машину злегка веде в більш глибокий сніг. При вході в поворот реакція на дії кермом адекватна, хоча і з деяким запізненням. На доворот керма на дузі реагують з ще більшою затримкою. Радує, що управляти можна як кермом, так і газом. Олександра Кужель йдуть впевнено в будь-яких режимах, легко маневрують. Відмінно вибираються назад.

Котяться гірше інших, змушуючи витрачати зайве паливо, особливо при швидкості 90 км / ч. На асфальті при високій швидкості сильно плавають, що вимагає від водія граничної концентрації. Гальмують слабо.

Жорстко проходять нерівності, змушуючи машину тремтіти і вібрувати. Хрумтять шипами на асфальті на малій швидкості, видають вертолітний гул в діапазоні 80-100 км / ч.

Роботи з шипування не надто якісна, розкид виступанія шипів досить великий - 0,7 мм. Значна частина надмірно виступає над протектором, що призведе до їх швидкої втрати.

Плюси: Високі поздовжні зчіпні властивості на льоду, хороша прохідність.

Мінуси: Слабкі гальма на асфальті, підвищена витрата палива, незадовільна курсова стійкість на асфальті, низький рівень комфорту.

Рекомендуємо в першу чергу для засніжених і зледенілих доріг.



5 місце: Toyo Observe OBG 2S
Місце виготовлення: Японія
Максимальна швидкість: T / 190 км / год
Малюнок і глибина протектора: спрямований, 9,0-9,7 мм
Маса шини: 7,7 кг
Співвідношення ціна / якість: 2,77
На льоду показують результати, близькі до середніх. За інтенсивністю розгону дуже хороші, за переліком зчепленню середнячки, по гальмах показники трохи гірше середнього.

На снігу зчіпні властивості краще, ніж на льоду. Гальмування і розгін дуже хороші, хоча поперечне зчеплення на твердому снігу слабенько. За свіжому снігу йдуть рівно, без зауважень.

У повороті швидкість обмежена легким занесенням, скористатися яким зможе тільки досвідчений водій. Бублик треба повертати тільки при вході в поворот, далі кривизну можна міняти скиданням або додаванням газу. Олександра Кужель машина рухається легко - і внатяг, і з буксуванням. Слухняно маневрує, добре управляється. Назад вибирається дуже впевнено.

Котяться по асфальту трохи краще середнього, а значить, не витрачають зайвого палива. На великій швидкості трохи гуляють по смузі, реакції на подруливание хороші. Гальмують просто відмінно. Передають на кузов поштовхи від великих нерівностей. Сильно виють, починаючи зі 100 км / ч.

Ошипувати по розкиду в межах норми, виступання шипів явно недостатньо для забезпечення гарного зчеплення на льоду і на снігу.

Плюси: Гарні: прохідність в глибокому снігу і курсова стійкість на засніжених дорогах, розгін на льоду, гальма на асфальті. Помірний витрата палива.

Мінуси: Поперечні зчіпні властивості на битій снігу залишають бажати кращого, підвищений рівень шуму.


Рекомендуємо для будь-яких зимових доріг як сприяють економії палива.


4 місце: Kumho I'ZEN KW 22
Місце виготовлення: Корея
Максимальна швидкість: T / 190 км / год
Малюнок і глибина протектора: спрямований, 9,1-9,3 мм
Маса шини: 7,3 кг
Співвідношення ціна / якість: 2,61


У цій новинки шипи з трикутними вставками. Мабуть, завдяки їм на вкритій льодом шини тримаються відмінно. Гальмування і поперечне зчеплення краще середнього, розгін середній.

За сніг чіпляються, мабуть, краще за всіх, показавши високі результати в двох вправах. Гальмівний шлях найкоротший, розгін найшвидший, поперечне зчеплення краще середнього. На пухкому снігу відзначено легке рисканье передка, причому на глибину снігу шини не реагують. У початковій фазі повороту швидкість обмежена знесенням передка, на дузі перехідним в невелике занесення, що вимагає від водія відповідних дій. За сніжній цілині рухаються тільки внатяг. У момент початку руху машина норовить закопатися в сніг, тому вибирається неохоче.

Котяться трохи гірше середнього. На швидкості йдуть по асфальту по-літньому рівно. На асфальті добре гальмують, програючи лідеру вправи всього 0,4 м. По плавності ходу зауважень немає. Озвучують нерівності і зміну дорожнього покриття.

Роботи з шипування дуже якісна, така забезпечує і високі зчіпні властивості на льоду, і довговічність шипів.

Плюси: Хороші гальма на будь-якій дорозі, кращий розгін на снігу, управління гальмуванням і розгоном на зимовій дорозі, хороша плавність ходу і курсова стійкість на асфальті.

Мінуси: Скромна прохідність в глибокому снігу, складне управління розгоном на зимовій дорозі.

Настійно рекомендуємо для будь-яких зимових доріг.



3 місце: Gislaved Nord Frost 5
Місце виготовлення: Німеччина
Максимальна швидкість: Т / 190 км / год
Малюнок і глибина протектора: спрямований, 9,0-9,3 мм
Маса шини: 7,1 кг
Співвідношення ціна / якість: 3,49


Властивості щеплення на льоду і снігу практично рівноцінні.

На льоду гальмують і чіпляються за дорогу на колі дуже добре, розганяються середньо.

На снігових дорогах розгін дуже хороший, гальмують і тримають курс на середньому рівні. Момент включення ABS відчувається дуже добре, а ефективність гальмування з нею помітно зростає. За засніженій дорозі йдуть рівно, не реагуючи на зміни глибини снігу і колії. До поведінки автомобіля в повороті і керованості претензій немає - все чітко, логічно і зрозуміло. Хоча на дузі є схильність до легкого замету, який може посилитися на скиданні газу. Заметів не люблять, норовлять закопатися при троганье. Ходом здатні йти в будь-яких режимах.

Опір коченню трохи вище середнього, що означає підвищений витрата палива. На високій швидкості по асфальту йдуть рівно, як літні шини. Гальмують середньо.

Котяться тихо і плавно, лише трохи гудуть в інтервалі від 50 до 80 км / ч. Злегка трусять на Мікронерівності навіть рівного асфальту.

Великий розкид виступанія шипів, частина з них зайве виступає, що веде до скорочення терміну служби.

Плюси: Хороші гальма на льоду, хороша курсова стійкість на будь-якій зимовій дорозі, зручне управління гальмуванням.

Мінуси: Незначні зауваження по керованості, прохідності в глибокому снігу, рівню комфорту.

Настійно рекомендуємо для будь-яких зимових доріг.


2 місце: BFGoodrich g-Force Stud
Місце виготовлення: Росія
Максимальна швидкість: Q / 160 км / год
Малюнок і глибина протектора: спрямований, 9,2-9,6 мм
Маса шини: 7,8 кг
Співвідношення ціна / якість: 3,20

На льоду в цілому виглядають непогано. Правда, гальмують слабенько, зате розганяються середньо; на колі за лід тримаються дуже добре.

Снігові дороги люблять більше. На снігу розгін середній, тримають дорогу в повороті і гальмують дуже добре.

Кермо щільний, гострий і чіткий, як на асфальті. Машина відмінно управляється кермом і зміною тяги. Дозволяє пройняти зв'язки поворотів будь-якої складності і отримувати задоволення від управління. Дуже добре йдуть в глибокому снігу вперед і трохи менш упевнено - заднім ходом.

Котяться по-літньому легко. По витраті палива можна порівняти з хорошими літніми шинами на будь-яких швидкостях. По асфальту йдуть рівно, корекцію курсу ускладнює подруливание задньої осі. Гальмують дуже добре. Передають на кузов лише дрібні нерівності, згладжуючи середні і великі. Шерех шин ледь вловив на швидкості до 80 км / год, потім зливається з аеродинамічним шумом автомобіля.

Роботи з шипування ідеальна - і по виступанію, і по рівномірності.

Плюси: Високі зчіпні властивості на снігу і поперечні зчіпні властивості на льоду, зрозуміла керованість, хороша прохідність, дуже хороші гальма на асфальті і низьку витрату палива.

Мінуси: Незначні зауваження по курсової стійкості на асфальті і плавності ходу.

Настійно рекомендуємо для будь-яких зимових доріг - з акцентом на низьку витрату палива.

1 місце: Nokian Hakkapeliitta 7
Місце виготовлення: Фінляндія
Максимальна швидкість: T / 190 км / год
Малюнок і глибина протектора спрямований, 8,8-9,7 мм
Маса шини: 7,4 кг
Співвідношення ціна / якість: 4,51


На льоду цим шинам просто немає рівних. Найкоротший гальмівний шлях і самий швидкий розгін, поперечне зчеплення вище середнього.

На снігу вони трохи слабкіше, поступаються Kumho. Проте гальма і розгін вище середніх, поперечне зчеплення краще.

На засніженій прямий автомобіль злегка нишпорить задньою віссю. Хороша реакція, щільний кермо, на дузі повороту виникає легкий замет, що допомагає чітко прописати траєкторію. У глибокому снігу краще буксування. Досить додати газу і кинути зчеплення - автомобіль вискочить із замету. Назад вибирається дуже впевнено. Легко котяться, на швидкості 90 км / год витрата палива на рівні пристойних літніх шин. На асфальті курсова стійкість хороша, але при коригуванні напрямки неприємно підрулює задня вісь. Гальмування на асфальті слабое.Трясет на Мікронерівності, як Gislaved. Прослуховується шум шипів, що посилюється при розгоні і гальмуванні.

Роботи з шипування не надто якісна - великий розкид виступанія. Середнє значення виступу близько до норми.

Плюси: Кращі поздовжні зчіпні властивості на льоду, поперечні на битій снігу, висока прохідність, зрозуміле управління автомобілем в повороті, гальмуванням і розгоном на зимовій дорозі, низьку витрату палива.

Мінуси: Слабкі гальма на асфальті, незначні зауваження по курсової стійкості на будь-якій зимовій дорозі, шум шипів.

Настійно рекомендуємо в першу чергу для зледенілих і засніжених доріг. Відзначимо низьку витрату палива.













Можливо Вас зацікавить розділ легковантажних шин на R20.

Тести нешипованних зимових шин читати далі ...


loader